Wednesday 13 October 2010

TEATER TUN MAHATIHR



Alhamdullilah rezeki aku untuk menonton Teater Muzikal Tun Mahathir ni...Bila tiba-tiba ada sahabat yang buat suprise dengan tiket utk show 27hb September 2010...hadiah harijadi katanye...hehehe thank u sooo much!!!!


Tiket (seat baeekkkk punyaa!!) :D

Ini bukan kali pertama aku menonton persembahan atau teater di Istana Budaya...tapi after a long break...last skali Teater Cuci The Musical kalo x silap..ni la baru berkesempatan menonton lagi...so excited jugak la..apatah lagi tiket tu hadiah besday..:D


Aku sampai tepat2 jam 845pm...jalan jam..biasa la hari kerja...nasib baik diaorang still kasi masuk...masuk je ke dalam IB teater pun start so...FOKUS!!! Keseluruhan teater boleh dibanggakan la...yang penting message tu sampai...


Time breaks 15mins


Tapi aku paling kagum dengan pengahayatan watak Tun Mahathir dewasa oleh Esma Daniel...superb la! Cara cakap, cara jalan, intonasi suara...sama! kalo kau pejam mata sambil dengar dia bercakap...mmg terbau-bau la Tun Mahathir...TAHNIAH aku ucapkan....Untuk watak Tun Siti Hasmah yang didukung oleh Erra Fazira...apa yang aku boleh komen...ok laaa.... penghayatan tu ada tapi..sekali sekala terkeluar juga 'style' erra fazira tuh...huhuhu





Secara keseluruhan aku berpuashati dan terhibur menonton...lepas menonton semangat kenegaraan dan kemelayuan tu semakin bertambah...bertambah salute dan kagum pada Tun Mahathir...thanks to the produksi dan org2 belakang tabir yang berusaha mengangkat naskah Kisah Tun Mahathir ni...
to TUN...u will alwayz be the BEST!!! :)


~Liza Mohamed~


No comments:

Post a Comment