Thursday 29 July 2010

I Love my D.D.U.A.A

my D.D.U.A.A

Mesti korang tertanya-tanyakan...apa D.D.U.A.A tu atau dalam version lain aku slalu tulis Double D, Single U and Double A....hehehe tu nama-nama anak2 buah aku yang aku sayang sangat-sangat....Meh aku cite satu2 pasal diaorg ni...di sebabkan entri aku ni susunannyer D.D.U.A.A...aku akan kenalkan ikut susunan tu la eh....



Dura Batrisya


D yang pertama untuk Dura Batrisya...puteri sulung adik aku Mir...umur dia sekarang 7 tahun...darjah satu la ni...tembam macam acik dia...suka makan...kalo ayam goreng tuh mmg fav dia la...tapi durian dia mmg alergi...Batrisya (nama panggilan dia) ni banyak mulut juga...biasa la mewarisi gen nenek nah dia(mak aku) dan gen aku jugak agaknyer...ada je benda yang nak dia bualkan....dia ni cute sebenarnyer tapi biasalah...x tau nak jaga ke'cute'an...hahaha aku suka cium dia sbb pipi dia tembam dan lembab...tp batrisya ni jenis yg kreatif dan berani...sbb tu dah brape musim tom tom bak muka dia mesti ada enterframe....apa yg buat aku slalu rindu kat dia ni....mulut dia yg pot pet pot pet tuh n muka bengang dia bila aku usik dia 'princess ikan buntal'......hehehehehe (saje je bakar line...)



Dura Rafhana

D yang kedua untuk Dura Rafhana...aduiiii si kecik ni yg paling muda dalam 5 org anak buah aku ni...puteri kedua adik aku Mir....baru 3tahun lebih...tp boleh tahan jugak keletah dia ni....kalo mood dia baik...dapat la cium....kalo mood x baik jangan harap la....hehehe x padan yg kecik...makan kuat...tp tgk mood jugak...kalo mood nak makan ayam seketul n burger pun boleh abis...ish ish....kalo mengamuk bagi kat dia....selagi x puashati selagi tu la dia meraung....tapi yang slalu buat aku rindu tu bila dengar dia nyanyi dan baca doa2 yg di belajar kat taska...anak2 buah yg lain pun pandai baca doa2 tu tapi bila Rafhana baca lembut je bunyi nyer....(maybe sbb dia masih kecil....so mcm touching je bila dgr dia baca...)



Umar Lutfi


U yang satu ni untuk anak buah aku Umar Lutfi...umur baru 5 tahun....putera tunggal abang aku Nazley...hah mamat ni lain ckit...dia ada anak2 ikan dia...org kg aku kata terkilan2...hahaha kalo dtg dia nak peluk2 aku...x yah suruh dia dtg sendiri n peluk2....kalo dtg mood dia x nak...jangan harap la nak dpt peluk dia..kalo nak cium dia kena pastikan muka kita x berpeluh2..kalo x nnt mesti dia bising...'eeiiii acik ni...poloh2....' keh keh keh....mamat ni pun jenis tertelan ipod mcm nenek nah dia...kalo sepanjang jalan dlm kereta tu ada je dia nak cakap dan ulas...kalo senyap pun sama ada dia tido atau merajuk...hahaha tp apa yang buat aku slalu rindu kat dia ni...cakap dia yang gagap2 tu (terutama time tgh excited nak cite...sampai nak telan air liur pun x sempat..hahaha) dan bila dengar dia bahasakan diri dia 'saya' pada kita...:D



Muhammad Ayman


A yang pertama ni pulak untuk Hero saya Ayman...dia putera sulung kakak saya Nor...mamat ni tahun ni dah 9tahun...dah nak bujang dah...hehehe kalo main PSP bagi la kat dia...sampai juling bijik mata...nasib baik weekend je boleh main...kalo x, x tau la...Ayman ni adventurous jugak budaknye...bola,swimming n taekwando fav dia la...dulu aku mmg selalu peluk2 n cium dia...tapi sekarang kalo depan org dia x bagi...'no x boleh...ada ramai org...' hahahaha malu la konon...tp kalo cuma kami sefamili je dia ok...hahaha kalu aku lama x dtg jumpa dia...bila jumpa mesti dia tengok je muka aku (mengadap...tenung....) bila aku tanya..kenapa? ayman rindu kat acik eh...mesti dia angguk pelan2...tp sbb dia dah makin besar dia malu la kot nak cakap dia rindu...apa yang slalu buat aku rindu kat mamat Ayman ni...bila dia merajuk kat aku...mesti dia duduk sorang2 pastu nangis....(biasanye bila aku marah dia la....) dia x melawan....tapi diam2 sebak sendiri2...huhu tapi pas aku pujuk ok la....lai satu bila aku tido bilik dia...aku slalu terjaga sbb dgr dia mengigau cakap sorang2...hahahha kelakar gilerrrr......

Muhammad Aydin

A yang kedua ni untuk plastic man aku...hahahah tu gelaran aku pada Aydin sbb badan dia ni mmg flexible...kdg2 rasa mcm nak terbelit2..huhu...ni putera kedua kakak aku...umur dah 6 tahun...tp badan cekeding abis....kalo ckp 4 tahun pun org percaya....hahaha kalo bukak baju...nampak la gitar dia....mamat ni rambut dia special ckit....sebijik copyright nenek nah dia...curly2...Aydin ni bestfriend dgn Umar...kalo berjumpa....aduh hiruk pikuk....dalam ramai2 Aydin n yang paling senang nak cium...panggil je mesti datang...kadang2 siap terbang lai ke pelukan kita...hahaha nasib baik cekeding...kalo x sesak nafas jugak la....apa yang selalu buat aku rindu kat dia ni...bila dgr dia ketawa...ada lain ckit...macam mengigil2....hahahaha pastu suara dia yg serak2 basah tuh....mmg terngiang2 la kat telinga...:)

Umar & Aydin....best friend abis!!!


Ayman & Batrisya...cool jer!



Rafhana ni kesayangan Umar....:)


my Beloved...

(sila abaikan costume saya dlm gambar ni...saya hanya mengikut konsep majlis...hehehe)

Itu lah cerita 5 org anak2 buah kesayangan aku...x tahu la mcm ne kalo esok2 aku duduk jauh dr diaorg n cuma jumpa 2-3 bulan sekali...dulu pernah aku kerja dgn satu company ni yg mengkehendaki aku outstesen sampai berminggu ke luar kawasan...perkara pertama yg aku rindu sgt2 ialah keletah diaorg berlima ni...aku harap diaorang sedar yang aku sememangnyer sayang sgt2 kat diaorg..kalo aku marah pun...x ada niat lain...hanya utk lihat diaorg jadi insan yang baik dimasa depan...(tapi aku jarang marah diaorg pun...hihihi)...moga bila aku dah tua nnt diaorang x lupa aku dan selalu jenguk2 aku....D.D.U.A.A...acik sentiasa doakan kebaikan dunia dan akhirat utk korang...andai satu hari nanti korang dah pandai baca blog acik ni...acik nak korang semua tahu....korang la perkara yang paling indah dalam hidup acik...LOVE u all LOADS!



~ acik Liza ~

2 comments:

  1. bila la nak bertambah alphabet ni kan..tambah A lagi ke D lagi ke OPQRSTUVWXYZ ke..harap ada la XYZ x lama lagi..amin

    insyaallah, DDUAA akan sentiasa jadi penyeri hidup Aciknya..im sure they luv u too.

    ReplyDelete
  2. tu la kan...kalo tambah alphabet lain2..pasti lebih meriah...hahahah

    hope they will love their acik forever..amin! :)

    ReplyDelete