Friday 2 July 2010

Life Must Goes On....Lets Memories Remains....

Al-Fatihah....aku mulakan coretan ini dgn surah al-fatihah dan mendoakan moga roh Arwah Busu berada di dalam lingkungan rahmat Allah....sedih..kehilangan....semuanya bercampur baur dalam sanubari....genap 47hari pemergian nenek tercinta...kami sekeluarga diduga dgn satu lagi kehilangan...pemergian arwah Busu Latiffah ke rahmatullah setelah hampir 4tahun berjuang melawan kanser....beliau meninggal dalam tidur pada subuh sabtu 20 mac 2010 yg lalu....Innalillah


Susah nak aku gambarkan...saat aku menulis blog ini...aku merasakan dia masih ada dan segar dlm ingatan.... arwah adalah diantara makcik yang rapat dgn aku selain anty ros...yg menjaga aku dari aku kecil sampai la skrg...dulu kalo stress waktu belajar...rumah beliau la tempat aku melepaskan stress....borak2...memang sekepala la kata org....



When times flies....kalau x silap lepas majlis pertunangan rina...busu di diagnos cancer tulang....alhamdullilah selepas melalui rawatan demi rawatan....doktor sahkan cancer pada tulang beliau dah remove....tp busu ada diabetes stage yg tinggi jugak....yang perlahan2 memakan organ dalaman beliau...kesian busu...tp semangat dia tinggi....juga sokongan dr anak2dan suami tercinta...juga insan2 yang dekat dgn beliau....


Dalam tempoh 4 tahun tu...busu keluar masuk hospital....tp busu terus bertahan....syukur la dpt busu tgk anak sulung dia kawin....bermain2 dgn cucu....itu antara impian dia...sebab tu saat aku lihat jenazah busu tempohari..mata arwah tutup rapat dan bibir seakan tersenyum....alhamdullilah....
Jauh disudut hati ku...aku redha pemergian beliau...sama seperti aku meredhai pemergiaan arwah nenek 47hari yg lepas...aku mohon agar sepupu2 ku...rina,hafiz,zana,wani n azim akan terus tabah....bahagia hari2 ayah mereka...pak busu....karna kalian adalah penawar pada kehilangan itu....ingatlah setiap pesanan ibu...jangan lupa mendoakan beliau....semoga terus ditempatkan di tempat org2 yg beriman disisi Allah...amin
~Liza Mohamed~

No comments:

Post a Comment